Träningsrapport 22/7

Har precis kommit hem från ett två timmar långt gympass.
På träningschemat idag stod biceps, rygg, underarmar och ben.

Värmde upp i fem minuter på crosstrainer

Latsdrag (supinerat grepp)
10 reps á 40 kg (uppvärmning)
10 reps á 45 kg
10 reps á 50 kg
10 reps á 55 kg
6 reps á 60 kg

Ryggdrag
3 x 8 reps á 40 kg

T-stångsrodd
10 reps á 40 kg
2 x 10 reps á 50 kg

Sittande rodd (smalt grepp)
10 reps á 55 kg
3 x 10 reps á 60 kg

Hammercurls
3 x 10 reps á 13.5 kg

Hantelcurls
3 x 10 reps á 13.5 kg

Hantelshrugs
4 x 10 reps á 32 kg

Benpress

4 x 10 reps á 100 kg

Vadpress (på rygg)
4 x 12 reps á 210 kg

Bencurl
4 x 8 reps á 40 kg

Bensträck
4 x 10 reps á 50 kg

Vadpress (stående)
4 x 10 reps á 220 kg

Skivstångscurl
8 reps á 25 kg
2 x 8 reps á 27.5 kg
Denna övning är de något skumt med, jag har nästan stått stilla i utvecklingen på denna övning ända sedan jag började gymma, illa!

Chins
4 x 8 reps á min egen vikt minus 20 kg

Latsdrag (pronerat grepp)
10 reps á 50 kg
10 reps á 55 kg
10 reps á 60 kg
10 reps á 65 kg

Omvända flyes i pec dec-maskin
3 x 10 á "7" (vikter står inte, utan bara "1", "2", "3" osv, 1 är då lättaste motståndet)

Underarmscurl
4 x 10 reps á 14.5 kg

Och avslutningsvis, den vackra och underbara:
Bamsecurls
4 x 10 reps á ?? (vikt står inte XD)


Ett långt och småtals segt pass, men de blev lite roligarea efter en timme då de kommer in en man, två killar och två tjejer. Mannen verkar vara någons pappa, och de är tydligt att de är killarna och tjejernas första gympass (kanske andra).
"Pappan" visar dem lite olika övningar (de lyckades alltid vara inom en fem meters radie från mig, så jag hörde allt de sa) och de gör som han säger, men de roliga är att ingen av dem vågar ta initiativ att påbörja en egen övning, för de frågade alltid: pappa, kan jag träna biceps nu?
Haha, mycket underhållande xD
Och eftersom de var två tjejer med fick man ju ta i lite extra när de såg på (a) eller inte.
De blev imponerade och helt i extas när deras storebror (eller nåt sånt? XD) lyfte skivstången och fem kg på varje sida.. Impressive!

Efter gymmet och på väg till bussen slog jag en pling till Nathalie för att snacka lite, men hon kunde inte prata så länge för hon skulle åka "vattenskoooooterr".

Innan jag postar inlägget så ville Tila väldigt gärna att jag skulle skriva något om henne.
Då gör jag de nu: Hej på dig.



Avslutningsvis skriver jag att de regnar här, kanonkul :D

Pusshej folks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0