OMFG vilken träningsverk

Jävlar asså.. Träningsverk!
Jag var på gymmet igår, och det var benen som skulle tränas. Asså jävlar.. Ben är så fruktansvärt tråkigt och träna, men det är ändå så värt det dagarna efter då man har en sådan sjuk träningsverk så man knappt kan gå.  Även om smärtan när man böjer benen är helt sjuk så är det underbart, för då vet man att man lyckats.

Provade på knäböj idag för första gången med fri stång, bara kört i maskin och smith tidigare.
Knäböj är, för er som inte vet, när man har en skivstång på axlarna, och man helt enkelt böjer på benen så djupt ner man kan komma, utan att få dålig hållning på det hela, och sedan pressa sig upp igen. Sjukt jobbigt men jävligt roligt när man är klar med det. xD

I min skola är det mycket gå i trappor, och så har jag även underskåp, så att gå i trappor och böja sig ner för att plocka ur grejer ur skåpet har varit extremt smärtsamt idag.

Var även på gymmet idag, körde rygg, biceps, underarmar och mage.
Testade även om jag klarade 60 kg i bänkpress, och det gick galant. Till en början.
Jag klarade tre reps första settet, sedan gjorde jag fyra reps, och i sista skulle jag göra fyra igen. De tre första var inga problem, sen när jag skulle pressa upp stången en fjärde gång sket det sig rent ut sagt.. Fick lägga stången på bröstet, rulla ner den mot magen och över benen (gissa hur ont det gjorde med träningsverk) och sedan kravla mig ur på smidigaste sätt. Men även om jag failade i mitt sista set är jag nöjd med att ha klarat 60 kg.

Sedan bar det iväg hem med buss, äta mat och sedan hem till Jonas där vi satt och spelade Mario Kart från det att jag kom dit vid fyra tills jag drog hem vid åtta. Underbart spel, fantastiskt roligt (när man vinner).

Nu är det läggdags för mig, känns som min kropp kolapsar om jag inte lägger mig snart.

?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0