Första träningen på sportlife

Nyss kommit hem efter första passet på Sportlife.
Första intrycket var att de var lite av ett "vara-snygg-gym" dit man går i trendiga träningskläder och mest går runt istället för att träna.

Träningsmaskinerna kändes lite konstigt konstuerade, var svårt att få igån ett riktigt pump. Men de är en vanesak antagligen, de  var ju första gången jag använde deras maskiner.

Sedan såg jag något som gjorde mig väldigt besviken, nämligen att dom endast hade hantlar från ett kg upp till tio kg, plus att de inte fanns någon bänkpress, endast EN smithmaskin.
Ställning och skivstång för knäböj fanns, bra de.
Mitt i min besvikelse över saknad på riktiga hantlar och bänkpress sitter jag i en axelpress då jag hör ett riktigt jävla avgrundsvrål och jag undrar vart fan de kom ifrån. Då ser jag en dörr, och innanför dörren finns en trappa som går upp en våning. Jag går upp för trappan och till min glädje kommer jag till ett rum med bänkpress, mängder av hantlar i viktklasser från ett kg upp till minst 50 kg, kollade inte så noga på dom största, ett flertal bänkar och skivstänger.

Slutsats
De positiva är att:
 

  • det fanns gott om löpband, crosstrainers och roddmaskiner att värma upp på
  • många träningsmaskiner
  • vattenkran och toalett "centralt" i gymmet, istället för att man ska behöva gå en jävla bit som på mitt andra gym
  • sittande roddmaskiner

    De negativa:
  • värdelösa maskiner för träning av magen (den ena gick ut på att man höll i två remmar vid axlarna och gjorde någon sorts crunch, den andra satt man som i en bröstpress, och med raka armar skulle man böja sig framåt med hjälp av magmusklerna, totalt värdelöst)
  • konstiga maskiner (antagligen en vanesak)
  • inget ställe för marklyft på (vad jag kunde se)
  • själva gymmet för egentligen lite för stort, de var långt mellan varje maskin så de var svårt att hålla uppe intensiteten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0